Har du prøvet mindfullness?

Mindfullness – for dig som trænger til at slappe mere af i hverdagen

Mindfullness er effektivt, for dig som lever i en travl og presset hverdag. Hos livsbevidsthed.dk kan du tage en uddannelse indenfor mindfullness, og få undervisning i hvad mindfullness er, og hvad det kan biddrage positivt med. For mindfullness kan nærmest oversættes til selvkærlig afslapning som noget du gør for at nære dig selv. En uddannelse i mindfullness er hos livsbevidsthed.dk en uddannelse som er overskuelig og forløber over 9 moduler. Du får over 100 videoer med undervisning, viden, værktøjer, meditationer, yoga-øvelser, vejrtrækningsøvelser og meget mere, som gør at du kan tage det frem lige når det passer dig! 

Det er et effektivt redskab både til dig, som søger at anvende værktøjer til din hverdag. Men også til dig, som vil hjælpe andre med at lave mindfullness. Der er så mange mennesker, som det ville gavne at lære mindfullness øvelserne. Men her får du nogle gode råd udover mindfullness, til dig som vil arbejde på en mere selvkærlig hverdag i de travle tider. For vi skal huske på at nære os selv med selvkærlighed og velvære. 

5 råd til, hvordan du i hverdagen kan forkæle dig selv og føle mere velvære. 

  • Tag et langt bad – hvis du har et karbad, så tænd dine duftlys ude på toilettet. Oftest er der i de gode duftlys, aromaterapi i duftene og sørger for du slapper mere af, eller at du får mere energi ud fra hvilken duft der er i lysene. 
  • Spis sund og lækker mad, mad som du elsker og som nærer din krop. Masser er grøntsager og kvalitetsprotein fra kilder som bønner, linser, kylling osv. Det gør ikke bare at du får en masse god energi og vitaminer, men du vil over tid føle en forskel på både krop og sind. 
  • Vær sammen med dem du elsker, hvis du er alene med din partner, så sørg for at tænd nogle duftlys og vær nærværende i jeres parforhold. Det betyder utroligt meget og vil begge føle velvære, kærlighed og intimitet med hinanden. 
  • Drik en kop the og spis lidt mørk chokolade, fordi du fortjener det! du vil her aktivere dine lykke hormoner oxytocin, som bl.a. sker ved nydelse af noget. Sørg for at der er en dejlig stemning i dit hjem, med rolig musik og levende lys. 
  • Sov mindst 8 timer dagligt. Det er sundt for dig, og betyder også en del for dit velvære. Tænd evt. et duftlys med lavendeldråber i inden du skal sove, det beroliger en hel del, og du vil føle dig mere afslappet når du skal sove. Du kan også bruge duftlys med jasmin, sandeltræ, ylang ylang eller vanilje, da de er beroligende. 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *